Nemzetközi és hazai „jó gyakorlatok”, különösen a munkáltatóktól származó információk egyértelműen igazolják a munkáltatók részére nyújtott állami munkaerő-piaci szolgáltatások folyamatos fejlesztésének szükségességét. Az állami munkaügyi szervezet megítélésének javítása, a munkáltatóktól érkező visszajelzések, továbbá a nemzetközi eljárásokban alkalmazott, a munkáltatók igényeihez igazodó, de mégis költséghatékony módszerek időszerűvé teszik a munkaadóknak nyújtott szolgáltatások hazai fejlesztését. A jelen írásban megfogalmazott javaslatok a hazai és külföldi gyakorlatokon, a korábbi fejlesztéseken és a mindennapi tapasztalatokon alapulnak. A javaslatok megvalósításának egy része ugyanakkor jogszabályalkotást, vagy módosítást igényel, különös tekintettel a szolgáltatásokat érintő szabályok egységessé tételére és a mai kor technikai lehetőségeinek nevesítésére.