Multinacionális vállalatok regionális stratégiaalkotása: a muzulmán országok esete

 

Multinacionális szervezetek a stratégiaalkotás során általában régiókban gondolkodnak. Bizonyos idő után ez már rutinná válik, szinte automatikus az asszociáció az egyes régiók esetében, így a muzulmán kultúrával és az Iszlámmal kapcsolatos attitűd is. Viszont az Iszlám sokszínű, a muzulmán országok nem követnek egy sztenderdet, mindegyik a maga módján adaptálja és interpretálja a vallást. Továbbá gazdasági helyzetük, politikai rendszerük, nyitottságuk mértéke is jelentős különbségeket mutat. A cikk amellett érvel, hogy az egységes regionális szemlélet helyett célszerű a helyi specifikumokat figyelembe venni és ezekre építeni a stratégiát, nagy hangsúlyt fektetve az Iszlám vallás sokszínűségére és annak eltérő megjelenési formáira az egyes országokban.

PDF

 

Rovat: 
Archív 2018
Lapszám: 
2018/5