A Hackathon, mint egy intenzív, időben erősen korlátozott esemény, ahol multidiszciplináris csapatok valós problémákon dolgoznak, egyre népszerűbb oktatási eszköz, és különféle területeken és témakörök kapcsán alkalmazható. A Hackathonok fejlesztik a technikai és üzleti készségeket, a csapatmunkát, az időgazdálkodást és a kreativitást, ezzel támogatva a hallgatók felkészülését a munkaerőpiacra. Ezen eseménnyel kiváló platformot nyújtanak a vállalkozói attitűd és kompetenciák fejlesztésére.
A tanulmány a Hackathonok oktatási hatékonyságát vizsgálja a vállalkozói készségek fejlesztésében, különös tekintettel a résztvevők karrierjére és vállalkozói tevékenységére gyakorolt hatásukra. A kutatás középpontjában áll az innováció és új vállalkozások létrejötte, a vállalati együttműködések, valamint a Hackathonok szerepe az oktatási intézmények vállalkozói ökoszisztémájában.
A tanulmány megjelent a PTE KTK Műhelytanulmányok 2024/3. számában.
Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/workingpapers/article/view/7830/7289