A tanulmány központi kérdése, hogy egy vállalat hogyan képes a versenyben megmaradni és hosszú távú előnyre szert tenni? Milyen különleges képességek kiépítésére van szüksége ahhoz, hogy a konkurenciától meg tudja magát különböztetni, úgy hogy közben profitábilis és fejlődőképes maradjon? Felfedezhető, hogy kreatív résztvevő alkalmazottak, tapasztalt jó képzettségű menedzserek és megfelelő szervezeti kultúra nélkül nincs versenyelőny. Az eddigi OM (Operations Management) technikák már nem biztosítják a versenyben maradást. Fel kell hagyni a hatékonyságra hangolt gondolkodásmóddal, az önző érdekekkel, új hozzáállásra, új vállalati kultúrára van szükség. Ma már a beszállítók-gyártók, szolgáltatók-vevők összehangolt tevékenységláncolatában, hálózatában kell gondolkodni, és együtt a versenyelőnyt megszerezni.