Munkavállalói élmény a XXI. századi Magyarországon

 

A munkaerő megszerzése és megtartása ma már nem jellemezhető egyszerűen HR feladatként, hanem az egyik legnagyobb szervezeti kihívás, sőt, kiemelt kockázati tényező lett a cégek életében világszerte. Jelen tanulmány szerzői Magyarország irodai és fizikai dolgozóinak munkavállalói élményét igyekeztek feltérképezni, mely vizsgálatok 2017 és 2018 során zajlottak telefonos megkereséses (CATI) módszerrel. 

Azok eredménye alapján a bérek szükségszerű emelése mellett olcsóbb és értéktartó befektetés a jövedelmen kívüli tényezők fejlesztésébe fektetni. A karrierperspektíva, illetve több más, nem anyagi természetű juttatás felmutatása teszi hosszú távon lojálissá a kollégákat. A fluktuáció egészséges mértékűre csökkentése mellett az új minőségi munkaerő bevonzásában is igen nagy szerepet játszanak a vállalat által biztosított, jó munkáltatói hírnevet erősítő tényezők.

A mai tendenciákhoz igazodó, tudatos, fejlesztő fókuszú vállalati megközelítés kölcsönös hasznot hozhat a munkáltatói és munkavállalói oldalnak egyaránt: elkötelezettebb, lojálisabb munkatársakat biztosíthat a vállalat számára, ami pedig az egyéni és szervezeti hatékonyságban, ezáltal a termelékenységben hoz javulást. 

PDF

Rovat: 
Archív 2019
Lapszám: 
2019/4