Mit tegyen és lehetőleg mit ne tegyen a HR vezető a válságban?

 

A válságmenedzsmentnek két alapesete létezik. Az egyik annak a menedzsernek a válságkezelő tevékenysége, aki folyamatos befektetéseivel a válságra felkészült, a másik azé, aki azt elmulasztotta. Azok számára, akik a válságra felkészültek, a strukturáltság olyan automatizmusokat biztosít, amellyel könnyebben kezelhetik az alkalmazkodás során elkerülhetetlen súrlódásokat. Azok számára pedig, akik a felkészülést elmulasztották, nincs más hátra, mint gyorsan megkezdeni a strukturálást.  Ugyanez vonatkozik  a HR menedzserekre is. A vállalat legfontosabb vagyona   a tudástőke, amelynek átmentése a válság utáni időszakra meghatározó jelentőségű. Ehhez is az szükséges, hogy világos elvek alapján strukturálják az emberi erőforrást, és az elkerülhetetlen válságintézkedéseket ennek figyelembe vételével hajtsák végre. 

PDF

Lapszám: 
2009/2