A közösségi médiában rejlő lehetőségek napjainkban

Úgyszólván bármilyen más nyilvános szerepléshez hasonlóan a közösségi média használatakor is fontos végiggondolni, mit akar közölni, hogyan akarja azt elmondani, és mi az „előadás” tényleges célja. Annak megértése, hogy miként képviselhetjük önmagunkat hitelesen, illetve hogyan gyűjthetünk információkat és teremthetünk lehetőségeket a közösségi médiában ma már kulcsfontosságú ismeretanyagnak számít számos pozícióhoz. Csinálja jól, és jelentős karrierelőnyre tehet szert.

Fogadjon el néhány gyakorlati tanácsot a szakmai szempontból legfontosabb közösségi portál, a LinkedIn használatához, profilja ki-, illetve átalakításához:

  1. Használjon kulcsszavakat! A hivatalos nevét adja meg!
  2. Töltsön fel egy komoly képet!
  3. Optimalizálja a tartózkodási helyét!
  4. Írjon egy profi leírást a hivatásáról, ami a neve alatt jelenik meg!
  5. Legyen személyre szabott a profilja URL címe!
  6. Jelölje meg az üzlet- vagy iparágat, amelyben dolgozik!
  7. Legyen aktív, frissítse a profilját, osszon meg releváns híreket!
  8. „Adja el magát” a bemutatkozásával!
  9. Mutassa be a munkáit: tegyen fel képeket, videókat, prezentációkat!
  10. Bővítse a kapcsolati hálóját, hogy egyre többen vegyék észre!
  11. Adja meg, milyen projektekben, kurzusokban, önkéntes munkákban vett részt!
  12. Ne hagyja figyelmen kívül a LinkedIn speciális ajánlásait (endorsement), kezelje mindet!
  13. Adja meg az email címét és a Twitter/Facebook elérhetőségeit is!
  14. Kérjen néhány ajánlást, hogy építhesse a hírnevét!
  15. Lépjen kapcsolatba a régi ismerősökkel is – sosem tudhatja, ki segíthet Önnek és kinek segíthet Ön!
  16. Csatlakozzon releváns LinkedIn csoportokhoz!

A cikk teljes terjedelmében a 2015/2. számban olvasható.

Lapszám: 
2015/2