Felsőoktatásban tanuló fogyatékos hallgatók, pályakezdők – koncepciók és meghatározó tényezők

 

A fogyatékos hallgatók felsőoktatási helyzetét számos tényező befolyásolja. E körbe tartoznak a szakpolitikák, az életminőség, a környezet, a befogadás, az esélyegyenlőség, pályaorientáció és mindazon szempontok, amelyek hozzájárulnak vagy gátolják a fogyatékos személyek körülményeit egy tudásalapú társadalomban. Az élethosszig tartó tanulás koncepciójában kiemelt szerep jut a felsőoktatásnak. Tanulás, tudás révén a társadalmi hasznosság felé történő mobilitás biztosítása a felsőfokú tanulmányok lehetővé tételével valósulhat meg. A magasabb tudás, műveltség birtoklása olyan humán érték, ami megilleti a fogyatékos személyt is, ezáltal szélesednek a diplomás fogyatékos személyek lehetőségei a munka világában. Jelen tanulmányban a szerző olyan összefoglaló, szintetizáló elvek és gondolatok megfogalmazására törekedett, amelyek hozzájárulhatnak a befogadás és az integráció fejlesztéséhez.

PDF

Rovat: 
Archív 2019
Lapszám: 
2019/3